lördag 5 april 2008

JRV

Igår när vi var på elljusspåret och gick en promenad träffade vi en JRV. (JätteRoligVovve) JRV:s karakteriseras oftast av att deras ägare lyfter upp dom högt högt i luften när lilla jag kommer springande! Den dök upp helt plötsligt bakom en krök, ute på en stillsam koppelpromenad med sin husse. Matte blev så överrumplad så hennes "HitStannaKomNejFyHoppsan" hade föga verkan på mej och Zmilla, Katitzi dock, smörisen, hon stannade snällt bredvid matte. Det som är roligast med JRV:s är att dom hamnar så högt upp, så man måste liksom hoppsastudsa för att komma åt, gärna med en och annan tass som stöd på den matte/husse som febrilt försöker hålla undan JRV:n från mig och Zmilla. Matte antar en något högrödlila färg och försöker locka, pocka och ryta för att få oss därifrån. Till slut lystrar Zmilla och börjar skamset trava mot matte, och jag följer efter. Men när jag kommer nära matte och ser att hon har en sån där dålig färg i ansiktet och är lite konstigt trumpen- då sätter jag fart mot JRV:n igen! Och hussen får återigen spänna armmusklerna och hissa hund, denna gång ännu mer högrödlila i ansiktet än matte... Och JRV:n som hänger där i luften (en welsh springer spaniel) ser mest förvånad ut över allt som händer där nere på backen och över att han återigen blir hissad på halv stång, är det här nån ny lek tycks han tänka.
Vi blir sedan instuvade i bilen och får under tyst färd hemåt begrunda våra synder. Matte säger att Zmilla är dåligt sällskap för mig, hon tycker jag borde lära mig av Katitzi istället. Pah!
Imorgon så ska jag få lära mig en ny lek av Zmilla; Jaga rådjuret;)

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Haha underbar story! Fattar inte varför andra håller på å hissar så förbaskat ;)

Tack för grattiset! Vi jobbar stenhårt för championatet...vi tog andra raka 1a priset idag, hurra! De va ju bara att köra på när det gick så strålande ;)

De ska bli så himla kul att ses i Västerås! När kommer ni dit, lördag el söndag? De vore kul om vi hann ses mera än bara på utställningen. :D

KRAM!

6 april 2008 kl. 09:24  
Anonymous Anonym sa...

*hahaha*
A-B, du förgyller verkligen min kväll med dina blogginlägg.....
Du och dina jyckar är underbara!!!

7 april 2008 kl. 10:16  
Anonymous Anonym sa...

he heh he! när jag beter mig sådär härligt brukar matte muttra om att lämna mig i skogen eller ge bort mig till första bästa...det e tur att man kan få henne på andra tankar genom att pussas massor och blåsa luft i öronen på'na. Om jag förstått saken rätt så syns vi i Västerås den 20...va kul!!!

8 april 2008 kl. 12:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida