tisdag 19 maj 2009

Piteå nationell

Så har vi då svängt våra lurviga i Piteå, debut i öppen klass för våran del!

Det blev en slät etta, andra placeringen i öppen klassen av fyra tikar.

Bästa tik blev hon som står framför oss, Afrikanas Nougat. Domaren tyckte bla att hon hade snyggare spiror bak än Leya, och att hon hade bättre steg.

Kritiken:
"Härlig tik bra storlek. Tilltalande huvud passande ögonfärg. Tunn underkäke bra hals. Ngt vek i ryggen. Tillräcklig bröstkorg, normala vinklar /rörelser. Ridge ok."
Domare: Bengt-Åke Bogren

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Grattis! Ni ser jättefina ut och man ser ju att hon till och med viftar på svansen när ni springer!

Jag tycker att domaren var hård i sin kritik, ni borde ha vunnit även om nougaten åxå va snygg ;) :P

KRAM

19 maj 2009 kl. 07:36  
Anonymous Malin markus o Carlos sa...

Bra jobbat! Ni är så fina :)

19 maj 2009 kl. 10:12  
Anonymous Bosco o Enzo m familj sa...

Grattis till en lyckad debut i öppenklass!! Ni ser jättefina ut!!

21 maj 2009 kl. 13:54  
Blogger Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Jättegrattis Syrran till finfina placeringen. Jag vet hur det känns att ha någon framför sig(Guldsessan i mitt fall)....kämpa vidare, nån dag är det våran tur att stå längst fram !!! Du bevakar norra territoriet och jag här i väst så har vi täckt upp det med Lexavkommor. Du ser jättefin ut på bilderna - du har ju gått kursen för Gerard. Vi skall göra det i sommar och hoppas lära oss massor då (matte kommer nog få sina fiskar varma...) Tas Tass Aissa

22 maj 2009 kl. 13:25  
Anonymous Carlos sa...

Du är faaaan häftigast syrran.. En etta i lydnad och en andraplacering. Min husse och matte ska vara glada om jag lägger mig ner.

23 maj 2009 kl. 07:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida