lördag 9 juni 2007

IMMI- vovven



Hej på er!


I helgen har jag agerat experimentvovve! Min mattes kompis, Jenny, går en utbildning till IMMI- instruktör och behövde min hjälp. Ja vad gör man inte för att få dom hära människorna att bli duktigare på att mata en med godis, så naturligtvis så ställde jag upp. Det var jätteskojigt, Jenny matade mig med godis när jag tittade henne i ögonen, ibland så klickade hon med en manick då jag gjort nåt som hon tyckte var bra. Hon var väldigt ihärdig må jag säga, hon gav mig massor av godis och beröm. Jag var naturligtvis den minsta och sötaste valpen på hela kursen. Jag fick lära mig ett nytt ord också, jag tror att det egentligen är mitt riktiga namn, för alla på kursen sa det hela tiden; Bedårande!


En skojig övning som vi fick göra var den med tröjan, Jenny trädde en tröja på mig och jag fick godis hela tiden. Jag blev såååå snygg!! Fast tyvärr hade dom ingen i lila:(

Efter dom här timmarna sov jag väldigt gott, kan jag säga. Man blir trött av att försöka få fason på människor!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Vilken snygg tröjja, de va ju min färg! Nu blev jag allt avis.

Bedårande var ett jätte fint namn! Själv blev jag kallad pudding av en tant, då skrattade matte å sa nåt i stil med att det passade ju matvraket ;)
Saknar dig med!
Vimmelkanten

10 juni 2007 kl. 12:20  
Blogger erika sa...

Hej igen Leya (Sasohs matte här igen)

Vi måste försöka se till att ni får träffas snart, innan Sasoh får för sej att han är en katt eller att alla andra hundar är pedofilfarbröder!

Idag fick han för en gångs skull leka med en annan valp, och tyckte att det var läskigt till en början. Men sen tuffade han till sej och började ge tillbaks. Och du verkar ju vara en trevlig och förståndig tjej, så du skulle säkert vara bra för honom :)

Du får gärna ta med dej matte (och andra familjemedlemmar) och komma förbi och hälsa på någon dag. Sasoh kan lära dej att simma i älven eller i någon av hans egna badpölar i bäcken om du vill.

11 juni 2007 kl. 05:49  
Anonymous Anonym sa...

Härligt att kunna drömma sig tillbaka till sommarens sköna dagar i din blogg! Nu laddar vi inför nästa IMMI-träff (den tredje) och oj vad huttrigt det är ute på gården. Inte precis nåt läge att ligga på marken och mata Fröken Bedårande med godis...!

16 september 2007 kl. 09:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida