torsdag 7 februari 2008

Urblåst

Igår vid barnens skidträning fick Leya träffa den lilla pudelflickan igen. Den lilla pudelflickan är söt och rar och livlig, med ganska mycket krulligt hår runt huvudet. Leya tyckte det var j-ä-t-t-e-s-k-o-j-i-g-t att bekanta sig med henne, men storleksskillnaden gör ju att man håller igen lite på kopplet, då min "valp" inte är riktigt lika rar och timid. Så gör hon då det som hon brukar göra när hon blir lite frustrerad: Hon drar iväg ett klangfyllt mega-dobermann-skall, rätt in i örat på pudelflickan! För att få komma loss, för att få börja busa på riktigt. Jag ser riktigt hur hjärnsubstansen på lillhundstackaren blåser rätt bak i svansroten, och hon får ett tomt, stirrande utseende. " Var tog hörseln vägen"-liksom. Matte till den lilla drar försynt bort henne, samtidigt som jag, frustande och hickande av dolt asgarv, håvar in min nyfikna och uppspelta vovve-bus. Ouppfostrad rr? Näej då... bara lite levnadsglad!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Ljuvligt!!! jag skrattar så jag får tårar i ögonen, hejja Leya!
Nu kommer den stackars lilla pudeln bli blond på kuppen (ingen hjärna kvar ;)

Svar: Vimla hinner ALLTID äta bajs! här om dagen så släppte jag henne och såg på en mikro sekund att hon hade bajs-vittring, jag kastar mig efter henne och Vimla ökade automatiskt farten till max och högg bajsen mitt i språnget och fortsatte....och det va inte hästbajs tyvärr bläääää
Hoppas inte att Leya lär sig detta!

Kramisar!
Såg föresten att de låg ute en hel del utställningar norr ut i sommar...då måste vi ses!

7 februari 2008 kl. 09:22  
Blogger Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Oj, så kul du verkar ha det hela tiden. Skidträning, pudelhundar, skogspromenader i snö - kan du skicka lite snö till oss ? Nu har jag lärt mig åka bil utan att bli bilsjuk. Har varit ända i Alingsås, så det kan väl inte vara så långt kvar hem till dig. Vem vet en vacker dag får du oväntat besök - Aissa

7 februari 2008 kl. 11:16  
Anonymous Anonym sa...

*gapskratt*
Du skriver så underbar roligt A-B.....
I love it!

16 februari 2008 kl. 03:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida