tisdag 12 juni 2007

Hämnd planeras...

Ring djurskyddet och valpombudsmannen!! Jag blir misshandlad! I morse då jag vaknade så kom det vatten från himlen. Jag blev helt förvånad, för det blev blött överallt och jag blev också blöt. Jag försökte lösa mina akuta problem genom att kissa på altanen, men då lyfte matte ut mig i det blöta och hemska gräset. Sen hör och häpna fick hon för sig att vi skulle ta en morgonpromenad allihopa! Det var ju helt absurt tyckte jag, men man var ju tvungen att följa med för hon hade mig i kopplet. Jag försökte krypa under magen på stortjejerna för att få lite skydd, till slut upptäckte jag att om jag gick precis mitt emellan dom så fick jag i alla fall skydd mot blåsten. Det mest problematiska var att bajsa. Min whippet-look; kutig rygg och svansen mellan benen gjorde det svårt att hitta rätt ställning så att säga, men till slut löste sig även det, trots (skit-)vädret;)
Till råga på allt så hittade matte på att jag skulle duscha i badkaret när jag kom hem!!! Visst, det var ju varmt och skönt, men fortfarande blött. Fick lite torra godisar som hon mutade mig med, kunde ju inte låta bli att äta dom men glad, det var jag inte!!
Så nu ligger jag här ihopkurad under mitt varma sköna täcke och tänker INTE gå ut något mer idag. Hittar hon på nåt mer nu då tänker jag bita sönder hennes mobiltelefon eller kissa i hennes säng. Så det så!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Hahaha Jenny skrattar men Vimla är helt förfasad! Sikken hemsk matte du har :D

13 juni 2007 kl. 03:24  
Blogger Karanga's De Timja Af Lex sa...

Lina skrattar också men Timja håller med Vimla. När vi kom ut fanns det vattenpölar och Timja råkade doppa tassarna och var tvungen att hoppa fort därifrån! Nu gör hon stora omvägar förbi dem :)

14 juni 2007 kl. 09:25  
Blogger Vimla sa...

Nuuuu förstår Vimla exakt vad Leya snackar om, det regnade här igår kväll och i morse, hon höll på att dö när hon blev ut-tvingad, de va jätte äckligt & ingen att gömma sig bakom.

Men nu på em när det har blåst som f...n då har hon fått fnatt på riktigt, hon far omkring värre än blåsten...sjukt kul ;)

14 juni 2007 kl. 14:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida