måndag 9 juni 2008

Internationell utställning Piteå

Vi var på utställning i Piteå förra helgen, har glömt att uppdatera.....
Men så här gick det i alla fall:
Leya vann juniorklassen, tre tikar deltog där. Hon fick förstapris och hp, men inget ck så hon gick inte vidare. I konkurrensklassen var det endast två (!) tikar kvar, så domaren var stenhård och sållade rejält. Kul var att Djungelkattens Chakira, också hon från Sollefteå, blev bästa tik och BIM, och kammade hem sitt andra cert och cacib. Stort grattis till Liselott och Chakira!!!!
Leyas kritik:
"Söt och feminin. För åldern utm. huvud och uttryck. Utmärkt hals, goda prop. En tanke(?) avfallande kors. För åldern tillräckligt bröstparti. Goda vinklar, ben och tassar. För åldern goda rörelser kunde bära svansen bättre."

Den här höga svansföringen beror säkert på nåt slags försök att attrahera dom snygga pojkarna, hon har nämligen börjat löpa nu, äntligen:)

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis! Bra jobbat båda två :)

10 juni 2008 kl. 03:14  
Blogger Vimla sa...

Ni är så duktiga!!!
Matte hälsar att hon är MEGAAVIS på att Leya dröjt så länge med löp.
En gång per år hade varit helt underbart men nu befarar hon att jag är på väg in i löp igen....ja har tydligen bara varit 'normal' i några veckor ;)
Vi får väl se vad som händer, själv älskar jag åxå all uppmärksamhet man får alla boys ;)

Kramis från syrran

11 juni 2008 kl. 00:41  
Blogger Vimla sa...

GRATTIS!!!!
Såg att ni smugit er in på Guldhundslistan GRYMT BRA!!!
Jag är så stolt över dig ;)
Fick ett mail från en tjej jag känner, hon hade sett er i Vännäs på utställning.
Hennes komentar va nåt i stil med; Vimlas syrra va en av dom få rikigt snygga där!!!

Stor kram från oss!

22 juni 2008 kl. 13:05  
Anonymous Anonym sa...

tack för grattiset halvis =)
men jag ser att det går toppen för dig med, men det är inte undra på det. har man så snygga föräldrar så kan man ju inte hjälpa det ;).
lik pappsen är du med, hmm jag får nog allt ta å sminka mig lite, vill me va det.
*nosnos*

1 juli 2008 kl. 11:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida