måndag 28 september 2009

Liten sammanfattning





JO, man skulle ju ha tagit och sammanfattat den senaste tidens blogg-torka. Bland 287 bilder som fastnat i kameran pga borttappad sladd (nu återfunnen) kan man ju tycka att det borde finnas några bra att lägga ut. Så det blir ett axplock. Bra vet jag dock inte.....


Sensommaren i korthet; Norrköping på utställning, se bild nedan. Slät etta.


Nyköping- ääääälskade domaren!!! Varför kan inte alla domare vara klädda i lusekofta och ha hästsvans? Det blir så härligt avslappnat! Andra bästa öppenklasstik med ck. Oplacerad.


Sen hem, jobbade två veckor, åkte till Jenny och Vimla och våldgästade. Ställde på Årsta, slät etta. (Kameralös). Var med i lydnadstävlingen. Katastrof. Våldsamt dåligt. Visste ni att det är poppis att käka karré på picknickar i slottsparker? Och sen lämna kvar resterna? Det fick jag veta, tack vare Leya som hittade ett ben på gräset under fria följet..... Och sen var ju hon förlorad!


Sen lämnade jag Leya hos Jenny och Vimla, samt hos Tori och tjejerna, där hon förde en helt fantastisk lyxig tillvaro, medans jag gjorde detsamma i Italien med min syster. (fortfarande kameralös)

Hem fredag natt, upp tiiiiiiidigt lördag morgon och hämta upp Tori och tjejerna+ Leya i Stockholm för utställning i Sandviken. (var det någon som sa; "freak, galning, hundnörd?" fortfarande kameralös)

Sandviken, förstapris med ck.
Sen hem och jobbajobbajobba.
Uppfödarträff, nio hundar hemma hos oss i köket. Och då har vi ett litet kök..... RR, dp, springer, pudel och howavart var representerade. Snacka om att lära sig i teori OCH praktik!

Nu till helgen blir det sista utställningen för i år, Sundsvall Mittnorden utställningen. Visst är det tur att man har en tålmodig familj....?

Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous inger sa...

Va roligt med lite nya bilder. Det där med hund"nörd", tokig neeej då, possitiv glad och aktiv hundägare säger jag

29 september 2009 kl. 02:32  
Blogger Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Oj, vilket tempo ni håller. Jag trodde man tog det lugnt där uppe i Norr. Vi håller tummar och tassar för Sundsvallutställning. Go.Leya, Go !! visa dem alla hur snygg du är och hur duktiga ni är. Grattis också på 2,5årsdagen !!! Aissa

29 september 2009 kl. 12:37  
Blogger Vimla sa...

Säger bara....snaaaaaart......!!!

1 oktober 2009 kl. 08:02  
Blogger Annika och Minos sa...

Tack snälla du för alla snälla ord i GB! Ja, nu hoppas vi på massor av fina tassar som trampar omkring till våren och flera Ch-titlar! ;)

Härlig sammanfattning av sommaren!! :)) Trots kameralös!

Det var trevligt att få träffa dig på Ulriksdal, jag hoppas att vi ses igen! Lycka till på utställningen i helgen!! :))

Stor Kram
hundlösa Annika (Minos har haft sleepover hos Vimla i natt!)

2 oktober 2009 kl. 00:40  
Anonymous Åsa, HUNDraelvan sa...

Hoppsan - om "halvslafsigt yttre" är ett positivt kriterium så kanske man skulle kunna kvala in som utställningsdomare? ^^
(Fast ärligt talat är jag rätt kass på den biten, trots att jag mer eller mindre vuxit upp i ringen / vid ringside.)

Hursomhaver - härligt att få tassa runt i era sommarminnen. Och Leya är SÅÅÅÅ stilig, så det så!

13 oktober 2009 kl. 06:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida