måndag 3 augusti 2009

Östersund utställning

Vi packade bilen med vovvar och trevligt sällskap och så drog vi till Östersund. Dags för utställning igen, och den här gången gick det lite bättre!


Våra hang-arounds som supportade oss genom hela resan; Kylie, Tyra och Jezie.


Först ut var Assar, som VANN bruksklassen!! Wihooo, Grattis till Snygg-Assar och till Jill som visade honom fint, det här gör vi om va?!:)

Sen visade vi oss så småningom i en öppenklass med tio tikar, varav tre ville ha sig ett championat. Leya har coola tävlingsnerver som vanligt, och matte flaxar med armar som vanligt.... Jag har införskaffat ett längre koppel och låter hon springa så långt ifrån mig som hon vill, och det hjälper faktiskt! Hon slutar sträva från mig då och springer mer "rakt" och säkert, så det ser snyggare ut!
Domaren tyckte hon var väldigt cool som stod så stilla och hade kopplet löst på marken medans jag ställde upp henne :)
Domare var för övrigt Gunnel Holm från Finland, och hon var minsann inte mild. Flera snygga tikar blev utsorterade med tvåor, och jag tror vi var fem kvar i öppenklassen till slut. En championtik från Norge vann den, och vi kom tvåa!!!!

Kritiken;

"Bra storlek, bra huvud bra uttryck. Kunde vara något längre i länden. Tillräckligt vinklad, bra sammansättning, kunde röra sig med längre steg bak. Bra rörelser fram. Ridgen kunde vara längre."
Med denna kritik slutade vi som fjärde bästa tik, med ck!

Jag är väldigt nöjd med det och hade världens roligaste dag med kul sällskap; Jill och Tori med hundar.
Måste bara avsluta med en bild som jag tycker säger allt om vad som enligt mig är "bra uttryck".

Etiketter:

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

GRATTIS!
Snyggt jobbat! Å trevligt väder å allt :O)

//Jenny o Elba

3 augusti 2009 kl. 03:54  
Blogger Vimla sa...

GRATTIS återigen :)
Visste inte att det va Gunnel ni ställde för...
Hon är ju kännd för att bara ha tvåor i sin ficka, så att få ett ck av henne är GRYMMMMT BRA!!! Att sen dessutom placera sig...say no more, ni är bäst!!!

Längtar även vi tills vi ses...inte långt kvar :)
KRAM

3 augusti 2009 kl. 04:03  
Anonymous Tina, Lex och Maddox sa...

Grattis! Ni är bäst:)
Kraaam

4 augusti 2009 kl. 04:54  
Anonymous Malin, Daya o Bibi sa...

Har ju grattat via sms men gör det här oxå ;-) Stooort GRATTIS till 4e bästa tik o vinst i öppenklass!! Vi kommer inte till Sandviken men siktar in oss på Sundsvall i oktober.
Massa kramar från oss

6 augusti 2009 kl. 14:29  
Anonymous Jill o Assar sa...

Snyggaste Leyan! Fotografen har visst fångat mig och Assar i luften. Ja hörre du du klart att man måste ha ett fyrhjuligt fordon när man tillhör skogsfolket! Kan tillägga att Assar älskar den, för då kan han få sprina fort fort. Vi åker mer än gärna iväg på fler road trips med så trevligt sällskap!

8 augusti 2009 kl. 13:47  
Blogger Karanga's Din Dimra Af Lex sa...

Jättestort Grattis Leya och matte till finfina framgångarna i utställningsringen . Bra att ni håller ställningarna i norr, så gör vi vårt bästa här i södra delarna. hoppas att vi ses snart
Aissa

9 augusti 2009 kl. 13:33  
Anonymous cirre sa...

wwihooo grattis halvis!! men du skärpning, först de här me lydnadtramset å nu stå still utan att någon håller i tråksnöret framför domaren. skärpning leya - dom får inte tro att dom har läget under kontroll ;) massa tjuvvarv i ringen nästa gång :D iiiiihh å då vill jag med.

tack för grattiset, hade varit kul om du vart där. jag har fått se dig i rr tidningen iaf *impad* *puss*

10 augusti 2009 kl. 12:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida