måndag 25 juni 2007

Fästinghysteri



Hej på er, länge sen sist! Jag har inte haft tid, för jag har haft så mycket att göra; lite miljöträning på stan, hundträning med en massa andra vovvar (bild kommer snart), skogsturer, sova-själv-i-bilen-träning, och en massa bus.
Matte hittade härom dagen något som hon trodde var en fästing på Zmillas hals. PANIK i huset!! I Norrland ska det helt enkelt inte finnas fästingar, det går emot naturlagarna säger hon. Matte fladdrade runt och vågade knappt klämma på halsen av rädsla för vad hon kunde hitta. Efter ett tag tog hon mod till sig och hittade... Sårskorpor!! Skapade av lilla mig!! Zmilla är ju så oändligt tålmodig så hon accepterar för det mesta att ha mig hängande runt halsen, och det har resulterat i ett antal prydliga bitsår. Så nu har matte infört regler för mig; inget fritt hängande i halsar här inte, varken på två- eller fyrbentingar.
Men ibland så uppför jag mig riktigt bra, och då har vi det så här mysigt!

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Dee Leya och "familjen i norrland".
Skönt att höra att det är fler valpfamiljer som funnit konstiga sårskorpor på "storhunden". Vi, Aissas familj (Din Dimra) fick stora choken när vår vuxna rhodesian också var full med sårskorpor på halsen efter Aissas vilda framfart. Att hänga i skinnet verkar vara populärt. Annars leker de jättebra tillsammans , men det går vildare och vildare till, så snart få de gå ut ur huset om de skall bråka/leka.
Grattis till 3-månaders dagen önskar Aissa+familj.

28 juni 2007 kl. 13:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida