söndag 8 juli 2007

Bullterrier

De e synd om mej nu... Jag fick fara till veterinären i fredags eftersom hela min näsa hade svullit upp till dubbel storlek och gjorde SKITONT! Det visade sig att jag har en hörntand som gått av och blivit grå, och antagligen gjort så att jag fått en infektion. Veterinären klämde och kände och försökte sig på att titta ner i halsen också, men då #¤))%"! fick han känna på hur en arg ridgebackflicka beter sig! Fast efteråt blev vi kompisar igen för han matade mig med godis och medicin, och sånt går ju alltid ner!
Är det konstigt att hörntänder ryker till höger och vänster? sa matte. Hon tycker mitt intag av kottar, trä, stenar, jord, grus mm är något frustrerande. Det tycker inte jag. Allt som går att stoppa i munnen ska dit, det är en av dom gyllene valpreglerna.

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Vimla sa...

Stackars stackars dig! De kan inte va kul att ha så ont i munnen. Men tog han bort tanden på dig???
Du ska få ett recept av mig, BAJS! Det är mjukt, fint och skonsamt för tänderna och har man jätte tur är det varmt :D

Din matte skvallrade till min, så nu får jag åxå bara mat 3gånger om dagen...klart man tuggar i sig vad man kan då!

Krya på dig lilla-leya!
Slick på nosen från Vimla

8 juli 2007 kl. 07:32  
Blogger Karanga's De Timja Af Lex sa...

Oj,oj det där kan inte vara kul!
Själv har jag haft hudutslag och nu svampinfektion i örat (örondroppar inte kul) men tänderna har inte gått sönder än. Det är konstigt tycker min matte och husse för liksom du vet jag ju att det mesta går att äta och ALLT är gott att tugga på!

kram och krya på dig från Timja

9 juli 2007 kl. 04:46  
Blogger Sasoh sa...

Näe, stackars Leya! Tur att du är en tuffing!

Jag har förresten sår på halsen sen jag var hos dej... Matte trodde att det var fästingar. Känns den historien igen? :)

Jag hade jättekul, och längtar tills vi ses igen!

9 juli 2007 kl. 11:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida